UK Buell Enthusiasts Group
http://www.ukbeg.com/forum/

Garage Talk...........
http://www.ukbeg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=8192
Page 3 of 75

Author:  Adam [ Sun Aug 29, 2010 10:59 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

This winter I shall be mainly turning an extremely cheap VTR, I bought this evening into a track bike lOl

Author:  mojomick [ Sun Aug 29, 2010 11:02 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

Adam wrote:
This winter I shall be mainly turning an extremely cheap VTR, I bought this evening into a track bike lOl


Cool. :yup:

Author:  spen [ Sun Aug 29, 2010 11:34 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

mojomick wrote:
spen wrote:
mojomick wrote:
Do people still get frames Stove Enamelled, or is Powder Coating the way forward?


We have them powder coated, any colour, 24 hour turn round, £40.


Sounds very reasonable Spen. Do they do shot blasting as well?



Yes...... Batchglow at Dinnington, just over the border from me.

Author:  Adam [ Sun Aug 29, 2010 11:55 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

mojomick wrote:
Adam wrote:
This winter I shall be mainly turning an extremely cheap VTR, I bought this evening into a track bike lOl


Cool. :yup:



.............and I'm going to spray it blue and pink; like a Britten lOl

Author:  Beef [ Mon Aug 30, 2010 4:06 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

Adam wrote:
This winter I shall be mainly turning an extremely cheap VTR, I bought this evening into a track bike lOl



And your plans for the TRX :?: ............I'd like first refusal :D ;)

Author:  aerial0 [ Mon Aug 30, 2010 4:47 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

I shall be finishing off the Yam XS2. Been a 2 year project and nearly their :D

Author:  Adam [ Mon Aug 30, 2010 5:34 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

Beef wrote:
Adam wrote:
This winter I shall be mainly turning an extremely cheap VTR, I bought this evening into a track bike lOl



And your plans for the TRX :?: ............I'd like first refusal :D ;)



I thought you'd know by now that a Gent can't have too many bikes ;)
'fraid the Trex is a keeper, it's such bloody good fun 8-) (even though I dislike Jap bikes lOl )

Author:  spen [ Mon Aug 30, 2010 7:29 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

aerial0 wrote:
I shall be finishing off the Yam XS2. Been a 2 year project and nearly their :D



Is that the correct front wheel...... :?:

Author:  mich [ Tue Aug 31, 2010 10:41 am ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

Bastid! You beat me to it! :twisted:

I'm sooo jealous of your trumpie... but one thing I would personally do is to ditch the sporty tank. I don't think it suits the triumph chops very much. The lines don't flow well enuf. Whereas with the roundish tanks they look so much better. But, at the end of the day its your bike and your taste so you can stick a dildo on there if you want! :hehe:

I'll be following this one closely!

mojomick wrote:
OK, Winter is on it's way and there's work to be done.
Following Robin's excellent Cyclone thread, I thought that I'd take a peek into the depths of my garage and see what sort of state my old Triumph Speed Twin is in.

Author:  03 [ Tue Aug 31, 2010 10:48 am ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

aerial0 wrote:
I shall be finishing off the Yam XS2. Been a 2 year project and nearly their :D
Very nice too. I had an R reg XS650 years ago.

Author:  spen [ Tue Aug 31, 2010 10:51 am ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

mich wrote:
But, at the end of the day its your bike and your taste so you can stick a dildo on there if you want!



With the look on your face on your avatar, it won't be difficult to find........ ;)

Author:  mojomick [ Tue Aug 31, 2010 8:17 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

mich wrote:
Bastid! You beat me to it! :twisted:


Yeah, but only by 25 years......... lOl

I agree about the tank, I'd prefer something that runs parallel to the lower frame tube, but this is still gonna be a budget build, so unless I can find a suitable Triumph or maybe Wassel peanut tank cheap enough, it may have to go back on.

I machined an old puller today, so I got the inner chaincase off and the gearbox out.
Image

I made the headsteady out of stainless so that will polish up ok. The plate on the lower tube held the solid state 12volt converter. I'll be grinding this off.
Image

Author:  mich [ Tue Aug 31, 2010 8:54 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

Is this how it looked originally? It would *really* cool if you can find a pair of girders. I've been looking into that as well, but I prefer the shape of the Indian Chief/Vincent Girders. And you have a PM btw so respond you bastid!! :twisted:

Image

Author:  Adam [ Tue Aug 31, 2010 9:56 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

The bike you posted up Mich looks like a T100 cica 1958. The little brother of my old T110 that I had when I was 18 :D

Image

Author:  mich [ Tue Aug 31, 2010 10:34 pm ]
Post subject:  Re: Garage Talk...........

Adam wrote:
The bike you posted up Mich looks like a T100 cica 1958. The little brother of my old T110 that I had when I was 18 :D

Image

Ow you fuckers. I'm *SO* jealous of you lot! Wish I had an Triumph when I was young. I now have to go out and buy one to 'relive' the days I never had... hohum... :sad1:








:hehe:

Page 3 of 75 All times are UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/